torsdag 13 februari 2014

Kommer han lämna mig nu?

Den senaste tiden har inneburit en hel del utmaningar och påfrestningar för min man... och den som utsatt han för detta är...jag....
Inte nog med att han får försörja studentfrun eftersom CSN vägrar samarbeta, och skolan vägrar rätta examinationen som ger poäng, som gör att jag får CSN... Tur att vi har egna höns som ger oss ägg...mat...protein...
Appropå hönsens så har vi tre små tuppar för mycket! Vi har inte hjärta att nacka dom! Men eftersom ingen vill ta hand om dom så kommer svärfar på besök i helgen... Bye bye fina tuppar... Mannen är så pysslig med dessa höns...och jag slipper gå ut i kylan på kvällen... Bedrövligt!
Sen så har jag ju varit riktigt sjuk... och mannen har fått ta hand om hus och hem och vilda barn...
Inte blev det bättre av att jag kom hem med kvaddad bil och kvaddad nacke efter att ha backat in i ett träd på högskoleparkeringen härom dagen... Var i från kom det trädet, liksom?? Som tur var så ramlade inte hela bakdelen på bilen av, utan elkontakt och dragkrok fick ta den stora smällen....och mannens tid och pengar för att fixa detta...så här precis innan besiktningen.
Kul ju!
Som om inte detta räcker så har jag nog slagit spiken i kistan på vårt förhållande...
Att handla på impuls... ja... kanske inte det allra bästa, alla gånger...
Men det tråkiga sportlovsvädret och gnälliga barn gjorde att det verkade vara en jättebra idé...
Vad ska mannen säga när han kommer hem från jobbet...
Blir jag utkastad direkt?

Vi har nämligen utökat familjen med ytterligare en kille...
Denna lilla krabat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)