måndag 20 januari 2014

Mål och bootcamp, men vad gör skottkärran i hallen??

Denna dag har ägnars åt mål av olika slag
Det första målet var att åka tåg till skolan. Mannen behövde bilen för att skjutsa Bråk-Åke till tandläkaren. Tåget gick sönder och inte en enda ersättningsbuss i sikte... Tiden gick, jag blev stressad. Ringde mannen får att få bilen. Till skolan. Telefonen ringer, tandläkaren sjuk. Fick åka hem tidigare och missade sista föreläsningen. Målet inte uppfyllt!

Andra målet var en lunch tillsammans med några kurskamrater. Jag blev mätt. Målet uppfyllt.

Vi hade en föreläsning i hur man sätter mål. Mitt mål var att jag skulle hålla mig vaken under hela föreläsningen. Det gjorde jag. Målet uppfyllt.

Mitt mål är att göra Tjejklassikern (ja ni har hört det förr och kommer att få höra det igen! Man ska delge sina mål och uttala dom högt samt skriva ner dom. Då blir de mer sanna och det sätter lite press från omgivningen. Därför!) Det första delmålet är ju Kristinaloppet 8 februari... Men slöhögen måste väckas till liv och målet var att idag börja intensivträna inför loppet. Bootcamp dag 1!
Mörkret började att falla där ute , men...
Jag drog på mig mina nya skor..,

Stavar och reflexväst - Check!

Ut i den sluttande hagen och körde intervaller upp och ner i stavgång. Orkade 6 vändor... Sen var jag helt slut! Fy tusan liksom... Blåste kallt gjorde det med... Jag såg ut så här...
Nytt litet delmål: måste hitta bra teknik i spottning samt fräsa ut snor. Just nu blir det ett rinnande dregel av alltihop! Fatta vad slem som vill ut ur kroppen! Ett snyggt och profsigt sätt måste intränas! Kan ju inte dregla eller snora ner mig när loppet går. Lite värdighet har man ju...

Sen tog sig slöhögen sig upp på loftet, gymdax! Först en plågsam mil på cykeln
snart framme!!

Sen ett pass för dallerarmarna...


Dagens Bootcamp pass avklarat! Målet uppfyllt!
I morgon blir det nya mål och ett nytt Bootcamppass. Antar att ni knappt kan vänta!

Min man har också jobbat mot lite mål i kväll. Nämligen tända kaminerna. Målet var att få in ved...


Jo det går att få in hela skottkärran i hallen! Målet uppfyllt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)