söndag 5 januari 2014

Förlorare, utvisning och ett glas rött

Har tre skrikande killar i soffan här bredvid mig...
Ibland känns det verkligen att man är den enda av det kvinnliga könet här hemma..
Det är den äldsta Tuppen som är förebilden för kvällen... Ni vet han, min man, som verkligen kan det här med att spela hockey... I allafall hemma från soffan! Men han matchar ju spånen som kommenterar och intervjuar i tv-rutan...
Jo då, jag vet... Men jag är totalt ointresserad av detta, och jag har blivit utvisad ett antal gånger för mina småspydiga kommentarer...
ha just nu vann Finland guld också... Mannen utropar HÖGT: -"Hur kan man förlora mot Finland????" Kommentatorn på tvn tycker det är GRYMT... Eller hur!! Tänk på alla stackars barn som flyr från Syrien, tänk på Filippinerna... Det är GRYMT! Inte nån j-la hockey!!!

Stämningen i soffan sjönk...och det var inte mitt fel! he he he

Istället så går jag in i köket och ruskar lite på dunken och inser att den är ju inte utdrucken...
Imorgon är det sista dagen på lovet...borde jag inte kunna ta mig ett glas rött, innan innehållet blir... gammalt?
Jorå!
Skål!
Surfar därefter in här: Klicka och blir...ganska taggad!
Det är ju lätt när man sitter här i soffan, sippande på ett glas rött...

2014! Hur känns det egentligen? Året som inte direkt har skapat några förväntningar, utan istället bjuder på utmaningar av skräckblandad förtjusning! Ett år som innebär att mycket måste avklaras, för det har det redan för längesen bestämts...
Förra året gick inte så bra... Nu har jag sista chansen!
Herrejösses! Det är bara 33 dagar kvar till start i Kristinaloppet. Än en gång ska försöket att göra Tjejklassikern göras innan födelsedag med stor ångest inträffar!
33 dagar... 3 mil på längdskidor... och...ingen SNÖ!!! Inte ett enda stavtag på skidorna har tagits... Inte sen "det stora fallet" som ledde till skadan som gjorde att förra årets försök var tvunget att avbrytas...
Men jag är ju inte den som ger sig... Lite, en aning dum i hela huvudet kan man säga...
Lyckas! Ja, det ska jag!!!

Sen så har jag ju köpt skidkläder med... Dom får ni se imorgon!! Orkar ni vänta? ha ha ha ;)

Oj, glaset är slut... Tar mig nog liiiite, liiiite påfyllning... I imorgon bitti blir det energifylld piggelindrink i den nya julklappen - Råsaftscentrifugen, sen blir det Stavgång 8 km. Jiiiiiihaaaaa!

Förra året... 2 timmar innan det olyckliga fallet...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)