fredag 17 januari 2014

Om döden

Döden har varit ett instående inslag denna vecka... Dödsfall, dödsångest, tankar om döden... Många tankar hit och dit...
Från stora och små, framförallt små...killar, framförallt en...som fyllde 3år i tisdags. Inga namn nämnda!
Ett av alla dödsfall denna vecka bjöd på....var av mindre tragisk sort...nämligen en överkörd skogsmus... Bråk-åke blev jättebekymrad över denna mus. Men konstaterade att musen är uppe i luften nu... En mamma som jag, undrar ju då hur en 3åring kan veta detta! Vi har faktiskt inte pratat om döden med honom eftersom han har sån stor separationsångest nu. När jag frågar honom om detta blir svaret: -jag vet det bara. Vet så mucket! Va ör min pitarr mamma?
Vad säger man??
Älskade unge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)