torsdag 1 november 2012

Gårdagen man bara vill glömma!

vad jag vet så var det inte den 13 igår. Inte var det fredag heller. Men i mitt universum så var allt upp och ner! och ingenting blev som jag hade tänkt iallafall...
Vill ni höra?
Jopp, store sonen fortfarande febrig... Mannens jobb havererar så han kan inte vara hemma. På mitt jobb saknas det också folk så jag behöver vara där... Ingen barnvakt finns att tillgå... På fritids skulle de på badhuset, och gissa om den store sonen var så sugen på det. Han har ju pratat om det i en vecka, typ... Han ville vara med... Så...han fick packa badväskan och så iväg till fritids. Lille sonen var glad över en dag på dagis. Men i mitt mammahjärta värkte det dåliga samvetet! Hur kan jag bara skicka iväg honom till fritids???? Jag försökte döva tankarna med att han ville ju så gärna och att han alltid lyckas bli sjuk när de ska göra något roligt.
Väl på jobbet, på ett strålande humör... kommer straffet, karman...ja vad du vill!
Det började med en burk som gick sönder...ölen sprutade...
Sen ramlade en last med cider...alla burkar ut på golvet...en burk gick sönder...cidern sprutade.
Känner att huvudvärken kommer smygandes.
Vips så skär jag mig i fingret på kartongen...blodet dryper (ja är det Halloweentider så är det)
Tar en stuv med öl igen... allt välter... ut på hela golvet på lagret. Då! Bryter jag ihop!
Min kära granne och kollega kommer till undsättning! Hjälper, stöttar och skojar! Det känns lite bättre!
Ut med nästa last... upp med kartongen... skär mig i andra fingret...
Allvarligt, jag är jätteledsen för att jag inte tar hand om min son, men nu räcker det!
Så blir det lunch. Går och köper mat. Värmer i micron...för länge... pajen blir stenhård! Gott... Nej!
Så ut i butiken igen... blir lite stressad...lite för snabb i vändningarna...och DÄR, pajar knät i en vridning! Ser blixtrar vid det här laget... men som tur är jobbar jag "kort" dag och får snart åka hem.
Hämtar mina söner. Den store är överlycklig över en sån rolig dag på badhuset... Vilken tur då! Sen att febern sakteligen ökar under kvällen, det struntar han i!
Vi pysslar lite med en pumpa och fixar mat. Alla trivs! Jag börjar sakta andas ut!


Filmtajm och popcorn! Fjäsk på hög nivå!
Onsdag är lika med Zumba-dag...men kl 20.00 ligger en däckad på köksgolvet och två snarkar i soffan, medan mannen surfar runt på datorn.


Happy Halloween
 Idag är vi lediga!


3 kommentarer:

  1. Fy bubblan vilken pissig dag du måste haft vännen!! Ibland så stämmer verkligen uttrycket "en olycka kommer sällan ensam" men någon jädra måtta för det väl ändå VARA!! Sänder en massa kärlek och kramar till dig idag och hoppas den blir super! Du är en FANTASTISK mamma och en ljuvligt härlig bubblande tjej glöm ALDRIG det<3

    kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Tävlingen om biljetter till Allt för hälsan är avslutad. Välkommen in till mig ;) http://hanna.fornhem.se/?p=12227

    SvaraRadera
  3. Tack fin fina Åsa för din kommentar! <3 Det värmer otroligt mycket!

    Och Tack Hanna! Kunde inte ha passat bättre än efter en sån dag!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)