torsdag 5 januari 2012

Min Pappa!

Kom och tänka på min pappa idag!
Han är ju som han är, min pappa! Men vilka roller han än spelar så är han ju ändå Pappa-EenBen!
Var och handlade igår, men insåg idag att jag glömde köpa toalettpapper. Lätt hänt, men lite förargligt... framförallt när store sonen försökte testa att spola ner hela, sista rullen som vi hade hemma. (Det gick inte kan jag meddela...). Så när jag stod där och fiskade upp rullen, kom käre far upp i mina tankar, och ett av hans... minnesvärda...hm... uttryck som han ibland, mer eller mindre passande slänger ur sig...

Så här var det... När jag gick typ i högstadiet så hade vi under en period ingen bil. Det behövdes inte i vår familj... Så när det var dags för matinköp fick minsann hela familjen bege sig ut på promenad, från Klangberget ner till Hemköp. Jättekul! Sen släpade vi hem alla kassar, hela familjen. Undrar om lillebror kommer ihåg...
Jag var lite kär i en kille som hette Anders, (men jag hade inte en chans hos honom, och alldeles för blyg var jag med, för att ens våga fråga...). Pappa retades, givetvis.
Vid en handling inhandlades toalettpapper, ett storpack! Gissa vem som skulle få bära hem detta?!?!
Jag vägrade! Guuuuud så pinsamt! Tänk om någon såg mig!!!
Då kläckte han ur sig, pappa min, mitt bland alla folk, och högt så alla kassor hörde...
- "Men Jessica, tror du inte att Anders går på toa och skiter???"
Jag dog...
Detta tänkte jag på idag! Inte så konstigt att man är som man är, eller?
Lille Pappa... Du ska minsann få igen!

Det blev en tur till affären idag för att köpa toalettpapper, men även hämta ut mitt efterlängtade paket! Min man tyckte att jag skulle festa till det, eller så ville han inte ha sillmackor till kvällsmat...
Och imorgon börjar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)