tisdag 10 januari 2012

Back to school!

Dag 3

till frukost 4 algtabletter, 1 pshylliumglas med vatten och citron, en detoxshake med havremjölk och en riskaka...
Visst låter det fantastiskt! Men faktum är att jag känner mig piggare idag. Men kroppen är inflammerad men jag ska försöka att klara mig utan inflammationsdämpande idag med och se hur det tar sig. Jag har inte lika mycket huvudvärk, och jag blev mätt.
Morgonbestyren gick smidigt och lätt. Var liite orolig eftersom det har varit ett lång jullov och A ville hellre vara hemma och mysa. Men väl i skolan var han glad att se kompisarna igen. Skönt!
Jag och lilleman tog oss upp på berget på den oplogade vägen, och fylld mer ork och energi så packade jag ner lillkillen i han nya pulka och så tog vi en pulsande promenad i skogen med vovven. Härligt! Lycka är en snöig promenad, när luften är lagomt krispig kall och det knastrar under skorna. Det är nu som det är julfeeling... Men först så kommer påska...
Nu har vi kommit in i värmen. Lilleman har ätit morgongröten (plus en banan, ett halvt äpple och Alfreds överblivna frukostmacka, finns liksom inget stopp i den killen!) och jag sippar på lite grönt te och äter ett grönt äpple. Så längtar jag till fjällen. Jag vill åka skidor!!! Siktar på Kungsberget vecka 7 för då drar vi norrut. Jösses vad jag längtar!
Kanske ska jag ta tag i det sista med att plocka undan julen idag, eller inte... Jag vill bara ut, i snön!

Oscar däremot vill hellre ta ett pass på crosstrainern, så vi får se vem som vinner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)