onsdag 7 december 2011

Äntligen, anledningen till att jag skaffade barn!

Nu börjar de sakta men säkert att göra lite "nytta", barnen mina!

Jag hade en gång drömmar om små söta tjejer som pysslade och fejade ikapp med sin mamma... Men istället fick jag två underbara söner som gillar bilar, lego och star wars. Ja iallafall den stora, den lille sonen far mest omkring med sin sköldpadda... Det är ju inte helt fel heller, men nu har det visat sig att även dessa små krabater gillar att pyssla och feja! Lyckan är stor!
I helgen krävde Alfred att ett pepparkakshus skulle göras. Självklart! Så vad ska vi göra för typ av hus då, undrade jag, en liten stuga kanske?? Nej, INTE, vi ska Harry Potters Hogwarts... Gissa om just denna mamma gick igång!!! SÅ vi kollade Legotidningen och ritade, suddade och ritade. Till slut blev arkitet-Alfred nöjd! Mannen fick göra mer pepparkaksdeg och sen satte vi igång. Speciellt likt blev det kanske inte, men vi hade jätteroligt och Alfred är nu så stolt över detta pepparkaks-Hogwart!



Detta pepparkakshusbyggandet ledde till att vi började prata om det stundade 6-års kalaset... Det slutade med att nu ska det minsann bli Harry Potter- kalas! Jag älskar ju tema-kalas och tycker det är så roligt att planera och greja!!! Hittade en så rolig blogg om just Harry Potter, så nu är åtminstone jag laddad till tusen!
I går delades alla inbjudningar ut och nu väntar Alfred ivrigt på svar! :)
Härligt! Visste att det skulle löna sig med söner med! ;)

Annars så ska jag fylla dagen med Stressfysiologi och hemtentan som ska in på söndag. Inte lätt med en liten sjuk mini-son som har ont i öronen... Tur att han har sin sköldpadda....





2 kommentarer:

  1. åh vilket fint pepparkakshus. Tänker inte visa det för mina barn. Tog mig an pepparkakshus förra året, men i år är det inte riktigt läge pga min medicinering och kanske lite bebisen. Pojkar kan vara minst lika pyssliga. Min son är nog faktiskt den av mina fyra (iaf av de tre äldsta, den yngsta vet jag inte hur hon blir än) som är mest pysslig. Han älskar bl.a. när vi gör marsipanfigurer och fixar julgodis och är den som sitter längst när vi tar fram pärlor och pärlplattor. De andra är alldeles för rastlösa...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt roligt att göra ett Hogwarts i pepparkaka! Och Harrypotterkalas är ju hur roliga som helst, sörjer i smyg över att dottern inte ville ha ett i år igen :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)