måndag 19 december 2011

Dagen efter

Så, då var det över då... Harry Potter kalaset! Jag tror att det gick ganska bra. Trots att vi hade missat tåget! Vi tänkte ju symboliskt att en bild på tåget skulle räcka, men inte... de små liven tjatade så, och undrade när de skulle få åka tåget!! Snacka om besvikelse! Men jag tror de var nöjda ändå...
Och Harry Potter själv var så nöjd! han fick så fina presenter och hans somnade i soffan med ett konstaterande "vilket kalas det var mamma!" Härligt! Det var ju det som var det allra viktigaste!

Nu ska vi istället börja förbereda julen... Kommer inte i från den i år heller!
Men jag har varit med om en hel del "konstiga saker" på sistonde... Ni vet, om man tänker på en person så kan den helt plötsligt, från ingenstans dyka upp, eller om man funderar över något så finns svaret mitt framför ögonen...(som jag i morse efter Evas Vinterplåster funderade över vad tandsten egentligen är...och när jag sedan åt frukost och bläddrade lite förslött i senaste Land, så fanns en hel sidas repotage om just...tandsten!! Så nu vet jag!)
Så tillbaka till julen... och tomten... Man kanske skulle göra ett försök! Eftersom det dyker upp saker lite hur som helst så kanske en önskelista blir uppfylld med???

Snälla Tomten jag önskar mig!
* en bra kamera! Helst en digitalsystemkamera
* en fotoskrivare, så att jag kan skriva ut bilderna
* en helautomatisk kaffemaskin ( för mannen i huset anser att det är så onödigt och värdelöst med ampuller)
* en ny mobil med bra batteri och internetanslutning, så jag kan surfa och spela wordfeud utan att hela tiden få connection error-meddelandet!
* en vinterjacka som är riktigt varm utan att vara för bylsig och klumpig, gärna matchande täckbyxor till. Tror jag är inne på åttonde året nu med min vinterklädsel... de funkar men är sååå tråkiga!
* ny garderob, är så trött på mina urtvättade gamla mammakläder
* en ny större säng, så att vi får plats alla fyra!
* offantligt mycket pengar
* fred och lycka på jorden
* att mina nära och kära så må bra och hålla sig friska
* en resa till New York

Men jag inser att även Tomten har sina begränsningar och jag skulle bli så glad för lite egentid!!! Att bara få lägga sig i badet en stund med en glassig tidning och bara koppla av utan plaskande högljudda barn som också vill bada. Jag skulle också vilja ha lite ork och tid att noppa ögonbrynen... Då blir jag glad och nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)