onsdag 7 september 2011

Ber han mig så...

Det har varit en sömnlös natt... gårdagens händelser for runt i huvudet och maldes fram och tillbaka. Under tiden så regnade det regnat så jag trodde takfönstret garanterat skulle ge vika för vattenmassorna. Att ha takfönster i sovrummet verkade vara en bra idé... men minsta smatter väcker mig...

Store sonen var på ganska bra humör i morse och innan vi satte oss i bilen för att bege oss nerför berget, till skolan så vädjade han till mig... "- Åh mamma, mitt rum är så stökigt! Kan inte du överraska och städa det åt mig till jag kommer hem?"
Vad gör man?!?! Klart jag städar!! Ber han mig så fint så är det klart mamma fixar det!
Han som inte ens brukar bry sig om hur det ser ut, utan man måste... tjata, tjata, tjata...
Mamma lycklig! Det finns hopp!

Den lille sonen sover nu... skönt! Jag var i köket för att tanka lite mer kaffe och värktabletter, när jag hör ett riktigt glädjevrål! Trodde han kröp runt så fint på golvet men... inte... Den lille skrutten står upp, håller sig i soffbordet och i sin hand viftar han med min..bulle!!! Den som jag skulle ha till kaffet!! Han tuggar och har ett stort leende på läpparna! Lycka är att få äta bulle!
Men skrutten är bara 8 månader,och får inte äta bulle! Gissa om han höll hårt i sitt byte och det glada glädjevrålet byttes mot ilsket gallskrik... Mamma dum!
Enda chansen att lunga honom var att lägga honom i sängen... och nu sover han...

Regnet fortsätter att ösa ner utanför. Vovven är rastlös, jag vill inte bli blöt...
Så nu ska jag städa! Kanske jag blir världens bästa mamma i eftermiddag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)