torsdag 12 augusti 2010

Kaffe tack!

Tempo tempo tempo!
Vilken dag!
Upp tidigt, med tuppen för att fly hemmet så städerskan får det utrymme hon behöver...
Så kl 8.00 var sonen, hunden och jag ute på cykelpromenad i Klevshult. Insåg att städerskan inte alls hade börjat hos oss som hon brukar utan hon fanns hos annan kund i just Klevshult. Vi höll ut på promenaden i en timme ungefär. In till mamma, tittade på tv och byggde med lego... en timme gick, städerskan lämnade Klevshult. Vi började bli hungriga... Mc Donald´s nästa, så motorvägen direkt till Värnamo... åt sakta, sakta... Det började bli varmt. Klarblå himmel och vi i tröjor och jeans... Hemmåt!
Kör upp för backen och ser... städerskan är kvar hos oss! Så ingen tillgång till hemmet. Vi körde förbi... Skogsvägen till Skillingaryd. Tanka bilen inför Stockholmsresan.. bra, då slipper jag det sen! Hämtade paket från eleven.se Underbart! Nu blir jag snygg i Stockholm med!!
Sonen varm, hunden varm, jag varm...
Mot våran badgöl!
Sone och hund badar! Jag sitter på stranden och bara njuter! Härligt att se killarna leka i vattnet! Lycklig över att jag har dessa två. Saknar den stora mannen som jobbar...
Klockan är nu halv två. Killarna i vattnet börjar huttra, ingen handduk... vi måste hem. Jag är otroligt kaffesugen!!!!
Hemmåt! Tomt i huset! Pust, skönt! Blir lite irriterad över slarv!! Är det hormonerna? Eller är det befogat??
Nu sitter jag här med kaffekoppen, och ska bara, innan det är dags att komma i väg till Stockholm!
En hektiskt förmiddag, med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)