fredag 24 oktober 2014

Försvunnen!

Klockan är kvart över 8... Det är grått och regnigt ute...
Jag går i myskläder och får inte fart på den här dagen. 
Mannen är sedan länge på jobbet.
Storebror har blivit hämtad av skolbussen.
Lillebror... Bråk-Åke...satt för en stund sedan i soffan och åt frukost framför barnkanalens morgonprogram om stora maskiner.
Frid och fröjd, denna lediga fredag!
Men så... Är den lilla skitungen helt försvunnen. Bortblåst! Och tyst... Tror han vill leka kurragömma, men han brukar inte kunna vara tyst och gömma sig särskilt länge...
Så får jag för mig att titta ut!
Och vad ser jag?!?
Jo...
Där sitter han! I sandlådan och leker!
Påklädd med regnjacka och mössa...
Fixat alldeles själv!
Han börjar bli stor! Snart 4 år!
Tur att han bara tog sig till sandlådan den här gången...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)