måndag 28 april 2014

10-20-30 nån?

Jag är ju en sån som hoppar på det mesta... Det är både en positiv och negativ egenskap...
Idag tänkte jag att det var dags att börja springa lite igen, efter de senaste dagarnas stapplande... I senaste I Form läste jag om intervallmetoden 10-20-30. Det lät ju som om det vore ett skitenkelt sätt att toppa formen.
Så jag laddade hem appen (på norska!!) och gjorde ett försök. 30 sek långsam löpning, sen öka till vanlig löpfart i 20 sek och sen spring allt vad du kan i 10 sek. Därefter 3 min vila och sen på't igen, i 3 omgångar. Avslutade sen med 1 km långsam löpning hem.
Kändes bra men att ha gjort ett pass på 2,5 km känns ju så där...
Men tydligen ska detta ge mer än 1 tim distans... Hallelujha!
Bara vänta och se om formen toppas med andra ord.
Har nån av er testat metoden???

Men det är varm att köra intervaller när solen gassar 
Svettbobban med brinnande äppelkinder...

Så nu in i duschen, sen hämta upp klienten och bege mig till högskolan för lite examination. Härligt!
Hoppas bara min klient är på bra humör och samarbetar med mig! För igår var han jättevrång och ifrågasättande... Och det gör mig skitnervös!!!

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)