tisdag 19 juni 2012

Önskar

http://instagr.am/p/MDvp10NAmO/

Att jag var på jobbet idag...eller får man säga det, utan att vara den värsta människan och mamman någonsin???
Bråk-Åke har levt rövare hela natten! Storebror hade femtioelvatusen projekt att fixa när vi skulle åka till simskolan. Gjorde lite ärenden. Dax för hämtning i badhuset. Storebror är jätteledsen för en kille knuffade ner honom för trappen. Blir arg men behärskar mig, och skäller inte som jag först tänkt. Väser istället 'snorungar'! Hem, äta, alvedonmuta! Vårdcentralen, läkare, vaccination av två barn.
Hemköp, hämta två paket, köpa glass till två rödgråtna barn som hatar sin mamma...jag 'slapp ju' sprutan.
Vi åker på upptäcktsfärd!
Hem, äta, vila lite...
Bråk-Åke och storebror busar i sängen, mamman försöker surfa på telefonen...
Storebror hoppar ur sängen, studsar ner på golvet och slår i ryggen. Gissa vems fel det är!!! Jo, hans eget, men vem skyller han på??? Så klart på mig! 'Den allra värsta mamman i världen, som han aldrig mer vill se..'

På jobbet hade jag fått kört varor, plockat flaskor, suttit i kassan, servat kunder, skrattat med mina jobbarkompisar...

Tror att löparskorna kommer på när mannen kommer hem!!!

1 kommentar:

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)