fredag 9 april 2010

En ny dag!

Idag är det den sista dagen på länge som jag är ledig... Fick lite hastigt och lustigt jobb igår... och det var väl bra men som vanligt så gick det lite fort. Som alltid när det gäller mig... Har nu börjar funderat på konsekvenserna. Konsekvenserna blir såå långa dagar för lilleman på dagis de kommande veckorna. Får jättedåligt samvete över detta. Men även över skolan... antar att min nya studiegrupp inte kommer att bli så glad över att jag blir borta så mycket. Så alltid ska man behöva ha dåligt samvete för andra! Skitjobbigt!!
Jag som är så glad över att jag har fått jobb! Nu kommer sommaren att lösa sig ekonomiskt iallafall.
Men jag tänker fakstiskt inte offra allt nu på det här jobbet, trots att det nu blir svärmor som blir min chef.
På söndag börjar travsäsongen med... jippi... in i båset med mig...

Nu sitter vi här, lilleman och jag, i soffan och äter frukost, hostade, snörvlande och hesa... en ny dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)