tisdag 12 november 2013

Tjaba tjena hallå och våffelrecept!

Nu har jag helg!
Lekar att det är fredag idag, och tänker vara lite wild n´crazy och vara upp lääänge... Snart ju även nyheterna slut, så då kanske jag kan ta kontroll över fjärrisen!
Snacka om lycka, en regnig och blöt tisdag som denna!

Ni som följer mig på Instagram har sett mitt Tisdagsmys och begärt recept.
Givetvis! Det är lätt som en plätt ;)

Ett klassiskt recept på Frasvåfflor som:
50 gram smält smör
2 ägg (jag tog egna från hönsgården såååå klart;) )
6 dl mjölk
3,5 dl vetemjöl (går bra med lite grövre mjöl med!)
1,5 dl havregryn (med eller utan fibrer)
0,5 tsk salt
1 tsk vaniljsocker (går givetvis att skippa!)
en stor morot fint fint riven

Vispa ihop äggen.
Tillsätt hälften av mjölken och allt mjöl. Kladda runt tills det är ganska slät.
Ha i resterna av mjölken, havregrynen, salt, vaniljsocker och morötterna. Blanda ihop.
Så dosera i våffeljärn och ja ni vet...grädda efter tycke
Servera med ditt favvo tillbehör! Grädde är bra! :) Jag gillar att ringla en liten aning sirap på, men det är jag det!
Ibland tuffar jag till det ytterligare med att hälla i ett par msk linfrön, vetekli osv...
Laktosfrimjölk funkar kanon med!
Lycka till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)