onsdag 23 oktober 2013

Ja det är ett UFO!

Ja för det är väl det jag är??? Ett UFO! Känner mig som ett iallafall! Speciellt här i den här trakten som jag just nu bor i, och framförallt i sociala sammanhang. Kanske är det språket...dialekten...som är den stora Akilleshälen... Man förstår helt enkelt inte vad jag säger (herrejösses, jag fattar ju inte ens skånska... Pinsamt men jag är en sån som inte gillar TVprogram som typ 'Hipp hipp' och det gänget... Jag fattar inte vad dom säger... Textningen på TVn gör att skämten inte riktigt faller på plats... Men mannen skrattar gott åt dom, så jag antar att dom roar andra... Nog om det nu!)

Men så har jag lite andra UFO fasoner för mig... Alltså, jag måste exempelvis ALLTID borsta tänderna innan jag kan ut och springa... Jag får ALLTID hosta av läsken när jag äter hamburgare på sånt dära hamburgerställe... Ska jag fortsätta?
Idag kom jag på mig själv, helt i min ensamhet... I köket, i rymdskeppet... Hur jag med ett leende fastnade vid diskbänken...men ett löjligt flin stod jag där och klämde, och klämde...drömde mig bort... Klämde lite till, och njöööööt!!!
 Jorå, är det nått som jag går igång på så är det en skinande ren diskho...och rent fint lödder!!!!
Titta:
Vill man bara inte ta den där svampen och klämma fram mer härligt löddrande skumm?!
 Mindfullness i vardagen!
Problemet är att jag har liiiite svårt skölja bort det fina, rena skummet! Det känns liksom lite onödigt! Slöseri på skumm... Skulle kunna stå där i timmar...
Men man kan ju inte stå där vid diskbänken och tröka hela dagen...även om man är ett UFO... Händerna mår inte så bra av vattnet... Sönerna kräver mammans uppmärksamhet, liksom...
Så tuffa beslut måste tas!
Det känns lite i hjärtat...
Men när man ändå har tagit det där ångestfyllda beslutet att skölja bort skummet, så är höjden av lycka när man tar fram en ny fin härlig disktrasa
Tänk att man kan bli så glad för så lite!
Sån är jag!

Finns det fler UFOn där ute?

1 kommentar:

  1. Nya disktrasor ÄR det bästa som finns (gamla: det äckligaste och läskigaste...)
    Däremot går jag nog inte igång särskilt mycket på lödder, vill nog gärna få bort det så fort som möjligt (fastnar ju så mycket bakterier där om det får vara kvar. Japp mikrobiologen har talat ;) ). Men du är alltid välkommen till vårat kök, om du har behov av att torka av och göra rent ;)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)