tisdag 28 juni 2011

Omtumlande!



Min lilla Bubba! Trodde att han höll på att dö i natt, bokstavligt talat!
Helt plötsligt så börjas det att kurra som tusan!!! och leva rövare i den lille bebbens mage. Han låg i spjälsängen bredvid mig, alldeles stilla, och hans mage satte igång på allvar. Tänkte att vad har han nu ätit (gröt.....) som han har fått så ont i magen av? Blev jätteorolig!

Men så reste jag mig upp och insåg att oljudet kom från annat håll... nämligen från golvet, under min säng. Jösses, nu är det hundens tur att dö!!! Varför låter Nicos mage så??? Väckte mannen! "-Nico är dålig!!!!!" Skönt att ha någon att vara orolig tillsammans med!
Så, jag sprang ner för att hämta vatten åt den stackars hunden som höll på att dö...
På stappliga ben följer vovven efter ner för trappen... DÅ!! Sprakar det till i insektsfångaren! Livrädd vovve rusar upp för trappen igen och in under min säng. Jag slänger ett öga åt Nicos matskål...
Full med mat! Stackars lille vovven har inte vågat äta på hela dagen!!! Bara för att denna:



höll på att skrämma skiten ur honom. Så inte konstigt att magen kurrade så! Lustiga hund!

Men tack och lov, vi är alla friska idag och överlevande! *skönt*
Nu väntar en fin dag! Klarblå himmel och svag sommarbris! Nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)