fredag 23 januari 2015

Skiten ska väck!

Detox dag 6

Tjoho huvudvärken är borta!
Känner mig..kanske lite piggare? Eller är det bara inbillning?
Gick ju och la mig kl 21 igår...var helt däckad!
Hade abstinens igår kväll med... Jösses vad jag längtade efter såna dära Ferrari-bilar! Annars så är det knappast mina favoritgodisar. Men nu skulle jag göra vad som helt för en liten, liten bit...
Annars har det inte varit så svårt att bli av med sockret. Trodde det skulle vara otroligt jobbigt. Men skönt med nån lite medvind ibland!
Tog en vindruva här om dagen. Jag höll på att spy..så söt den var!!

Det jag har gjort under denna detox är att äta enligt Paleo - typ som stenåldersmat. Allt som jag äter har en mamma eller har vuxit i jorden. Inget bröd, gluten, laktos och inget socker.
Igår åt jag lite laktos igen, men gluten ska jag fortsätta att utesluta ett tag till. Min mage mår underbart av detta! Har inte haft ett enda anfall under den senaste veckan. Vet ni hur skönt det är! En mage som mår bra! Det är Halleluja!
Jag har hjälpt till med utrensningen i kroppen med Green Detox från Renée Voltaire, samt mycket citronvatten, vitlök och ingefära. Ett mål mat om dagen, resten dricka.
Grön detox-dricka... fast en latte och semla skulle vara underbart också...

Så har jag tränat... och fått träningsvärk... och haft huvudvärk...rört på mig...lekt ute i snön... Skönt att få fart på kroppen igen. Slöhögslatisen ska också rensas ut, hade jag tänkt!
Selfie på crosstrainern och nya hemmaträningsprogrammet... Tufft för mig, mesigt för andra... Så välbehövligt!
Är det fler än jag som kör såna här tokryck?
Fungerar det för er?
Blir ni piggare?

SÅ dagens I-landsproblem: På söndag är det KALAS-dags... Tårta, kakor...fika... Hur ska jag ta mig igenom det?? Tips någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)