söndag 7 juli 2013

Biltjuvar och spetstrosor

Ännu en gång kommer rapporter ang biltjuvar, men denna gång från Långasjön, Åker...
Än en gång kan jag meddela att det var min man... Vovven i Volvon är vår Nico... Spetstrosorna, kalsonger och blöja var vårt ombyte som låg i en väska, vilken vändes upp och ner, och ut på backen bredvid bilen... Kanske fanns det något verktyg i väskan, vad vet jag!
Men nu låg våra underkläder utspridda för allmän beskådan för ungdomar, barnfamiljer, polska arbetare och tyska turister som på rad, liksom kom till undsättning... Undsättning till den hysteriske blonde mannen som försökte klämma sig in genom den smala glipan på bakfönstret...
Själv så stod jag i vattenbrynet och underhöll barnen, medan mannen levde rövare på parkeringen.
Men tack vare en tysk turistgubbes insats slutade det hela lyckligt.
Är det nån förbannelse eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)