måndag 10 juni 2013

Min man vill ha en robot

Ljuvliga lediga dag!
Idag har jag och lille killen käkat frukost, gått promenad och letat efter brännässlor men hittade ett gäng nyfikna "koffor". Vi har även rensat ogräs och jag har lagat mat. Några saker på listan...
Planen var att göra det stora matinköpet inför veckan, idag på morgonen... Vi droppade av storebror på skolan och drog 2 mil söderut, till stan... Glatt fram med kundvagnen och ner med tjuriga ungen (som ville gå själv och handla med egen vagn...) och så inköpslistan i högsta hugg... Nu ska här spenderas pengar och kylskåp och skafferi ska fyllas!!
Det är då man får en sån där tanke... har jag kundkortet med mig så jag får mina poäng??
Tar fram plånboken... hittar kundkortet...men ser att facket för bankkortet är tomt...
Japp, kortet ligger hemma i den andra jackan...den som jag hade när jag tankade i lördags...
Bara köra vagnen ut till bilen igen, stoppa i ungen som skriker att han vill handla...och köra 2 mil hem igen...kul...

Kvällen bjöd på lite extra bygghjälp av växthuset (gissar att svärfar är lite sugen på taklagsfest nu och tycker bygget går för sakta ;) )

Då tänkte jag ta tag i träningen istället! Lite hederlig vardagsträning kan ju inte skada liksom.
På förmiddagen körde jag kissande hunden när jag rensade ogräs...

Så lite gräsklippning på detta!
Min man vill ha en sån där robot som ska puttra omkring på gräsmattan...
Men jag säger att han har ju MIG!
Gräsklippning är ju perfekt motion! Massor med friskluft får man också!
Folk är för lata idag! Robotar och åkgräsklippare...
Nepp, en hederlig gräsklippare ska det vara!

Men så plötsligt händer det... Soppatorsk!
Ibland vill man ju bara vara så duktig!
Känner ni igen det?
Klara det själv liksom, utan att be om hjälp, och hoppas att det impar på någon (läs svärfar!;) )
Duktiga Jessica hämta bensindunken och börjar hälla i bensinen... Det rykte lite, och hålet var lite för litet, men det gick fint! Tills jag hör mannen ropa ;"-Men vad gör du???"
Jorå, bensin rakt ner i oljehålet...

Fick bli ett snabbt oljebyte... Mannen var glad... svärfar ännu gladare...
Antar att jag kommer få höra det här, läääääääänge ;)
Bara hutta igång åbäket igen... i 5 minuter gick klipparen, sen la den av...
Nu fick även svärfar rycka in och assistera
Det krävdes ett tändstifts byte... Mannen sa att nu är det minsann dags för en robot! Men svärfar sa, att nu var det ju dumt att göra sig av med den nyservade gräsklipparen...
Men fint blev det till slut!
Det tog (med servicen) 1 tim och 50 minuter, och det tog 9876 steg!
Borde räkna som ett gympass tycker jag!

Sen lite gourmetmiddag till familjen (fanns ju inget handlat ju...)

Och så unnar jag mig en sån här kall...
För det får man, sa mannen!

Imorgon ska han åka till det där varuhuset som har en massa bildelar och annat... för där säljer dom tydligen billiga robotar nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)