söndag 26 februari 2012

Sen kväll...




Så har även denna helg svept förbi...
Men det har varit en trevlig helg, trots sjuka barn och dåliga skämt!
Vi hade planerat en hemlig resa för svärföräldrarna till Helsingborg, men tveka in i det sista för hur det skulle bli. Båda sönerna med snoriga näsor och febriga pannor... Men sån tur att mormor är tuff och trotsar alla baciller för att ta hand om de små! (Tack än en gång för hjälpen! Din tur nästa gång!)
Det är ju alltid lite nervöst att resa bort med några som man aldrig rest med förrut. Men den här gången var det inga problem!
Trots avbruten första akt, dåligt skådespeleri och urkassa skämt så hade vi en riktigt trevlig helg!
Höjdpunkten var nog ändå lördagens utlandsresa, till det kontinentala Helsingör!
Väl hemma fick även jag lite feber och ont i kroppen...Yiihaaa!
Så efter att ha kämpat igenom hela Melodifestivalen (bara för att invänta stora sonens favorit - Danny) däckade jag som en sten. Jösses vad trött jag var!

Idag var det Mötes- och Stora kalasdagen! Skulle det verkligen gå??
Det höll på att starta ett världskrig här hemma, så mannen och jag bestämde att Alfred trots baciller fick gå på badkalaset. Han hade ju sett fram mot detta hela veckan, och krokoldiltårar är svåra att motstå. (Jo, han ligger här bredvid mig i soffan, sovandes, med sårig hals, ingen röst, lite kallsvettig...hm... ja, en bra mamma jag är... suck...vilket dåligt samvete man får!)
Jag drog i väg på det extrainsatta styrelsemötet. Heta diskussioner! Och jag kan fortfarande ändra mig!
Sen var det fikakalas för kusinen och för svägerskan! Gissa vad dom bjöd på!!!
 
                                               


Just det!!!
Kan det bli annat än trevligt, eller?

Nu är fikat slut, barnen sover, mannen kollar på nyheterna... och käkar sitt godis från
Godisplanet.

Vårt egna födelsedagsbarn är ute och ränner...men jag hann ge honom en snabb kram innan han drog i väg.
                                                 Nico 9 år! Hipp hipp hurra!!

Imorgon väntar en "Ta hand om mina sjuka barn-dag"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)