onsdag 30 december 2015

Årskrönikan 2015


Så har det gått ytterligare ett år… Det har varit händelserikt på många sätt. Så händelserikt att jag valde att pausa från bloggen…

I morgon är det åter dags för Nyårsfest och jag letade mig tillbaka i arkivet till Nyårsaftonen 2014. Vilken härlig kväll det var! I år är det inte jag som håller i festen, utan vi är inbjudna på 20-tals fest hos våra kära vänner. Det ser jag otroligt mycket fram mot! Jag har dock fått uppdraget att fixa ”spektaklet”, och är det något som jag går igång på så är det just maskerad och att fixa ”spektakel”. Förra året var det ett ganska allvarligt tema vilket ledde till roliga diskussioner och mycket eftertanke. I år tänker jag ”spektaklet” som lite mer lekfullt ;) Får inte avslöja för mycket nu, utan återkommer om detta i senare inlägg…

Så hur var 2015 då?

Jo för att summera det lite kort:

Tog examen och kan nu titulera mig som Legitimerad Arbetsterapeut – en otroligt skön upplevelse efter år av studier, och ett avklarat, till fullo, projekt!

Fick fast jobb med 7 veckors semester! Och så en härlig bunt med fantastiska kollegor!

Mina annars så hög svävande trädgårdsplaner föll helt i ogräs… Inte ett spadtag tog jag i trädgården.

Djurskaran ökade, trots dödsfall… Hamstern dog och 2 kaniner blev 5. 5 kaniner utökades med ytterligare 2 harar… Några hönor föll av pinn och nu huserar Bosse över 7 hönor. En lagom liten skara.

Nu husbil införskaffades och har en egen blogg för sin egna historier.

Resor som gjordes under året var till New York, Tallin, Köpenhamn och Hamburg.

Träningen lades ner pga den här förbannade kroppen jag har och dess dåliga skick. Avsaknad av löpning ger sorgset sinne men pigga ben… Ska trots värk och stelhet ändå komma igång igen har jag tänkt.

Lopp som genomfördes var Spring Melt Down i Central Park, New York. 10 km. Grevskapsloppet på Visingsö 5 km (på årets varmaste dag… mardröm), Blodomloppet i Jönköping 5 km samt Vildmarksloppet i Ramkvilla, familjeklassen 5 km. Var anmäld till Tjejmilen men var tvungen att avstå i år pga hälsoskäl.

Detta var kanske det viktigaste… Nu väntar nya utmaningar! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)