tisdag 25 augusti 2009

Tokig? Ja, absolut

Dag 2

Introduktion... till förbanndelse
Jösses kan man verkligen hålla ögonen upp och fokusera??
Bla bla bla far i genom mitt öra och ut genom det andra... flum... JA?!?!?

Har precis påbörjat en 3 årig utbildning till arbetsterpeut vid Hälsohögskolan i Jönköping.
För tillfället så är jag inte direkt motiverad, bara trött...
Funderar på vad jag egentligen vill göra. Är det det här jag vill syssla med? Många tankar far omkring i huvudet...

Varför valde jag då den här utbildningen?
Tyckte att den verkade intressant... bra svar...
Är utbildad taktilmassör och under min första delkurs där gick jag med en arbetsterapeut som var ditskickad från hennes arbetsplats. När hon berättade om sitt jobb med de gamla så blev jag inspirerad... sen har tankarna legat och grott ett tag. I våras under den klassiska massör utbildningen som jag gick i Göteborg, läste vi fysiologi bla. Då dök tankarna upp igen på detta. Så jag sökte arbetsterapeut och även sjuksköterska. Kom in på förstahandsvalet i första uttagningen till arbetsterapeut... och så blev det.

Har nu börjat och det har varit hektiska dagar. Att bara sitta och lyssna är verkligen igen lätt sak. Inte hjälper det att jag tillbringar nätterna med att dela ut morgontidningar... tokig? Ja, absolut!

Följ med mig på min resa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! Jag återkommer snart med svar! :)